Pierwsza edycja konkursu konkursu SAS „Badanie Antropologiczne Roku”

W 2016 roku SAS zorganizowała konkurs „Badanie Antropologiczne Roku” i ustanowiła Nagrodę Sekcji Antropologii Społecznej PTS za publikację opartą na wyróżniających się badaniach terenowych.

Regulamin nagrody

1.       Celem konkursu jest promowanie wysokiej jakości, dobrze zaplanowanych i rzetelnie wykonanych etnograficznych badaniach jakościowych oraz ich pomysłowych interpretacji
2.       Nagroda przyznawana jest za publikację (artykuł lub książkę), która ukazała się w roku poprzedzającym przyznanie nagrody i w której zostały przedstawione oraz odpowiednio zinterpretowane wyróżniające się badania antropologiczne, wykonane z udziałem autora (autorów) publikacji
3.       W konkursie mogą brać udział prace, które opierają się na badaniu terenowym lub innym badaniu jakościowym wykonanym ze znaczącym udziałem autora (lub autorów); zawierają odwołanie do literatury antropologicznej; zawierają autorską interpretację materiałów empirycznych; prowadzą do ciekawych wniosków, przynajmniej jeden z autorów publikacji mieszka w chwili zgłoszenia w Polsce, a publikacja jest dostępna w Polsce
4.       Kryteria oceny: rzetelne wykonanie badania, dobre ugruntowanie ich w tradycji antropologicznej, twórcza interpretacja materiałów empirycznych, odkrywcze wnioski
5.       Szczegółowe warunki konkursu:
a.       osiągnięcie zgłaszane jest przez czynnego członka PTS
b.      każda osoba może zgłosić jedną kandydaturę do nagrody
c.       zgłoszenie w formie wypełnionego formularza przesyłane jest w formie elektronicznej do organizatorów konkursu na adres mailowy podany w ogłoszeniu
d.      rozstrzygnięcie konkursu następuje nie później niż 3 miesiące po ogłoszeniu konkursu
e.      wybierana jest jedna publikacja do nagrody głównej. Jej beneficjentami są wszyscy autorzy publikacji w jednakowym stopniu. Jury ma prawo przyznać dodatkowe wyróżnienia honorowe lub nie przyznać nagrody
f.        Charakter nagrody materialnej określa corocznie Zarząd SAS PTS
g.       Osoby do jury konkursu nominuje Zarząd SAS PTS
h.      Członek jury powiązany w jakikolwiek sposób z autorem danej pracy nie bierze udziału w jej ocenianiu
i.         Jury ma prawo określać inne szczegółowe zasady konkursu
Ogłoszenie konkursu
Zarząd Sekcji Antropologii Społecznej Polskiego Towarzystwa Socjologicznego zaprasza do nadsyłania zgłoszeń do nowego konkursu „Badania antropologiczne roku”.
Zgłoszenia w formie elektronicznej były przesyłane na dwa adresy mailowe równocześnie dorota.rs@wp.pl oraz zalecki@post.pl do 20 listopada 2016. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 10 grudnia 2016 roku. Wyniki zostały ogłoszone na stronie internetowej PTS.

Wyniki konkursu

Do konkursu zostały zgłoszone następujące publikacje:

Książki

Dorota Hall W poszukiwaniu miejsca: chrześcijanie LGBT w Polsce. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2016
Michał W. Kowalski Antropolodzy na wojnie. O „brudnej” użyteczności nauk społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015
Anna Odrowąż-Coates Fatamorgana saudyjskiej przestrzeni społeczno-kulturowej kobiet. Płynne horyzonty socjolizacji, edukacji i emancypacji. Impuls, Kraków 2015
Adam Pisarek Gościnność polska. O kulturowych konkretyzacjach idei. Grupakulturalna.pl, Uniwersytet Śląski, Katowice 2016
Piotr Szejnach Trudne umieranie. Narracyjne przedstawienia ci śmierci a doświadczenie osób terminalnie chorych. Instytut Slawistyki PAN, Warszawa 2015
Izabela Ślęzak Praca kobiet świadczących usługi seksualne w agencjach towarzyskich. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016
Joanna Zalewska Człowiek stary wobec zmiany kulturowej. Perspektywa teorii praktyk społecznych. Scholar, Warszawa 2015

Artykuły

Mateusz Halawa In New Warsaw. Mortgage Credit and the Unfolding of Space and Time, „Cultural Studies” 2015,  29 (5-6), 707-732.
Ewa Kopczyńska Co to jest jedzenie naturalne? Socjonatura na targowisku „Studia Socjologiczne” 2015, 4 (219)
Joanna Zalewska Consumer revolution in People’s Poland: Technologies in everyday life and the negotiation between custom and fashion (1945-1980) „Journal of Consumer Culture” 2015, 0: 1-19

Jury pracowało w składzie:
Ewa Nowicka, Sławomir Łodziński, Katarzyna Warmińska, Borys Cymbrowski, Adrianna Surmiak

W niezależnym głosowaniu najwięcej głosów jury otrzymała książka Izabeli Ślęzak Praca kobiet świadczących usługi seksualne w agencjach towarzyskich. Łódź 2016



Nagroda została przesłana do autorki zwycięskiej publikacji pocztą.

Komentarze

Popularne posty